Co zyskujesz zakładając konto?
Poniższa informacja przybliżyć ma kwestię przetwarzania danych osobowych klientów sklepu internetowego[www.renee.pl] (zwanego dalej: „Sklepem”) przez podmiot prowadzący Sklep.
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Azagroup Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-681) przy Al. Wyścigowej 6 (dalej: „Azagroup”).
W jaki sposób zbieramy dane osobowe?
Dane osobowe zbieramy podczas:
Dokonywanie rejestracji w Sklepie
Dla dokonania rejestracji w Sklepie musisz podać swoje imię, płeć oraz adres e-mail.
Podanie tych danych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem założenia i prowadzenia konta w Sklepie przez Azagroup.
Administrator umożliwia utworzenie konta w Sklepie przy wykorzystaniu konta, które posiadasz w portalu Facebook. Jeśli skorzystasz z tej opcji, na potrzeby rejestracji i dalszego prowadzenia konta w Sklepie, pobierzemy automatycznie z Twojego konta na Facebooku udostępnione publicznie dane obejmujące imię, nazwisko i adres e-mail, a także inne dane, które zostaną przekazane nam przez Facebook. O rodzaju przekazanych danych powinien poinformować Cię administrator portalu społecznościowego Facebook.
Korzystanie z funkcjonalności konta:
Tworząc funkcjonalności konta, które założysz na stronie Sklepu, dla Twojej wygody przewidzieliśmy możliwość zapisania danych do wysyłki oraz danych do faktury, które wykorzystywane będą przy składaniu i realizacji przyszłych zamówień (w zakładce „Moje konto”. Dane do wysyłki obejmują:
zaś dane do faktury:
Zapisanie danych w zakładce „Moje konto” jest całkowicie dobrowolne.
Dodatkowo stworzyliśmy też możliwość zapisania przez Ciebie (w zakładce Moje dane) nazwiska oraz numeru telefonu, które również wykorzystane zostaną przy składaniu i realizacji przyszłych zamówień. Zapewniamy, że bez Twojej zgody nie będziemy wykorzystywać tych danych do innych celów, w szczególności do celów marketingowych. Zapisanie danych w zakładce Moje dane jest całkowicie dobrowolne.
Składanie zamówienia
Jeśli przed złożeniem zamówienia nie zapisałeś danych do wysyłki ani danych do faktury, składając zamówienie uzupełnić będziesz musiał/a dana do wysyłki obejmujące:
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, uzupełnić będziesz musiał/a także dane do faktury:
Powyższe dane podać musisz także, jeśli dokonujesz zakupów bez rejestracji.
Podanie danych na tym etapie jest dobrowolne, jednak w zakresie obejmującym imię i nazwisko, adres, numer telefonu i adres e-mail niezbędne dla złożenia i zrealizowania zamówienia; jeśli składasz zamówienie jako przedsiębiorca, niezbędne jest także wskazanie firmy, adresu oraz podanie numeru identyfikacji podatkowej.
Podczas składania zamówienia jako zarejestrowany użytkownik, będziesz mógł/mogła także zapisać dane do wysyłki i dane do faktury na potrzeby przyszłych zamówień – na takich samych zasadach, jak opisaliśmy to we fragmentach niniejszej informacji dotyczącej korzystania z funkcjonalności konta.
Procedura zwrotu towaru
Jeśli będziesz chciał/a zwrócić dostarczony Ci towar, wypełnić będziesz musiał/a formularz obejmujący następujące dane: [nazwa zwracanego towaru, data zawarcia umowy/odbioru, imię i nazwisko, adres, datę wypełnienia dokumentu, numer konta bankowego, imię i nazwisko oraz adres właściciela rachunku]. Formularz ten wysłać będziesz musiał/a nam wraz ze zwracanym towarem. Podanie danych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem zrealizowania procedury zwrotu.
Dokonywanie zapisu na usługę newsletter
Zarówno podczas rejestracji, składania zamówienia, jak i bezpośrednio na stronie głównej Sklepu dokonać możesz zapisu na newsletter, w którym informować będziemy Cię o naszej ofercie, w tym nowościach oraz promocjach. Na potrzeby wysyłki newslettera przetwarzać będziemy Twój adres e-mail oraz informację o Twojej płci. Podanie danych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem otrzymywania newslettera.
Dodatkowo, oferujemy Ci możliwość otrzymywania newslettera uzupełniającego w postaci SMS. W takim przypadku będziemy przetwarzać Twój numer telefonu podany podczas zapisu na newsletter. Numer telefonu będzie wykorzystywany w celu wysyłania wiadomości SMS zawierających w szczególności przypomnienie o specjalnych ofertach i promocjach, które znajdują się w przekazywanym drogą mailową newsletterze. Podanie numeru telefonu jest dobrowolne, ale jest niezbędne w celu otrzymywania wiadomości SMS.
Korzystanie z udostępnianych przez nas kanałów kontaktu, jak np. chat, infolinia czy poczta elektroniczna
Dla Twojej wygody stworzyliśmy następujące kanały umożliwiające kontakt z Biurem Obsługi Klienta:
Jeśli skontaktujesz się z nami za pomocą poczty elektronicznej, przetwarzać będziemy twój adres e-mail, dane identyfikacyjne przypisane do Twojego konta pocztowego, jak również ewentualnie inne dane podane przez Ciebie w treści korespondencji w związku ze zgłoszeniem.
Aby skorzystać z chatu dostępnego na Stronie, będziesz musiał/s podać nam swoje imię, nazwisko i adres e-mail. Przetwarzać możemy też inne dane, które przekażesz nam w związku ze zgłoszeniem.
Aby skorzystać z formularza dostępnego na Stronie, będziesz musiał/s nam podać imię, adres e-mail oraz numer telefonu. Przetwarzać możemy też inne dane, które przekażesz nam w związku ze zgłoszeniem.
Jeśli skontaktujesz się z nami telefonicznie, przetwarzaniu podlegać będzie Twój numer telefonu, nagranie Twojego głosu oraz ewentualnie inne dane, które udostępnisz nam w trakcie rozmowy.
Podanie danych jest dobrowolne, jednak w przypadku:
Jakie przepisy regulują kwestię przetwarzania danych osobowych?
Kwestia ochrony danych osobowych od dnia 25 maja 2018 r. regulowana jest przepisami tzw. RODO czyli Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy dane?
Dane osobowe przetwarzać będziemy w celach i w oparciu o następujące podstawy:
Dane podane na etapie rejestracji konta
Dane niezbędne dla założenia i prowadzenia konta przetwarzać będziemy w celu zawarcia i prawidłowego wykonania umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteś stroną, lub do podjęcia działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy (podstawę tę nazywać będziemy dalej: „Wykonaniem umowy”).
Dane podane podczas korzystania z funkcjonalności konta
Dane te przetwarzać będziemy w celu zapewnienia Tobie możliwości korzystania z funkcjonalności prowadzonego przez nas dla Ciebie konta (a zatem w celu realizacji zawartej między nami umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną), jak również w toku procesu składania oraz realizacji składanych przez Ciebie w przyszłości zamówień. Podstawą przetwarzania jest Wykonanie umowy.
Dane podane podczas składania zamówienia
Dane te przetwarzać będziemy:
Dane podane na potrzeby procedury zwrotu towaru
Dane te przetwarzać będziemy w celu realizacji procedury zwrotu zamówionego przez Ciebie towaru. Podstawą przetwarzania danych jest w tym przypadku Nasz prawie uzasadniony interes, który polega na konieczności zapewnienia realizacji zwrotów zgodnie ze stosowaną przez nas polityką zwrotów. Jeśli dokonasz zwrotu w ustawowym terminie na odstąpienie od umowy zawartej na odległość podstawą przetwarzania będzie Obwiązek prawny.
Dane podane w celu zapisu na usługę newsletter lub smsy reklamowe
Dane te przetwarzać będziemy w celach marketingu bezpośredniego. Podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. . akceptacja regulaminu usługi newsletter.
Dane zbierane podczas korzystania z udostępnionych przez nas kanałów kontaktu
Jeśli kontaktujesz się z nami w związku ze złożonym przez Ciebie zamówieniem, Twoje dane przetwarzane będą przez nas w celu prawidłowej realizacji tego zamówienia (czyli zawartej pomiędzy nami umowy). Podstawą przetwarzania w tym przypadku będzie Wykonanie umowy.
Jeśli kontaktujesz się z nami w innych przypadkach, Twoje dane przetwarzane będą przez nas w celu realizacji Twojego zgłoszenia. Podstawą przetwarzania jest Nasz prawnie uzasadniony interes, który polega na zapewnieniu najwyższych standardów obsługi klientów oraz potencjalnych klientów, w tym umożliwieniu wskazanym osobom uzyskiwania informacji na temat naszej oferty oraz zasad funkcjonowania Sklepu.
Komu udostępniamy Twoje dane?
Odbiorcami Twoich danych osobowych:
Jak długo przechowywać będziemy Twoje dane?
Twoje dane przechowywać będziemy:
Jakie prawa Ci przysługują?
Masz prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania oraz usunięcia, a nadto do żądania ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia danych.
Jeśli przetwarzamy dane na podstawie Twojej zgody, w dowolnym momencie możesz tę zgodę wycofać. Nie wpłynie to jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie Twojej zgody przez jej wycofaniem. Formularz odwołania zgód marketingowych lub rezygnacji z usługi newslettera możesz znaleźć pod linkiem https://www.renee.pl/newsletter/send-link . Możesz się też z nami skontaktować w tej sprawie pod adresem e-mail info@renee.pl
Jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie Naszego prawnie uzasadnionego interesu, możesz wnieść też sprzeciw wobec przetwarzania danych (w tym wobec profilowania) z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją. W dowolnym momencie możesz też wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego (w tym profilowania), w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
Jeśli uznasz, że przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne z przepisami, możesz wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Czy będziemy przekazywać Twoje dane poza EOG?
W związku z korzystaniem przez nas z poczty Gmail, współpracą z Naszymi zaufanymi partnerami, jak również korzystaniem z wirtualnych dysków Twoje dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy. Podstawą transferu we wszystkich przypadkach jest odpowiednie zabezpieczenie danych poprzez wykorzystanie zabezpieczeń wymaganych przez Administratora oraz zastosowanie standardowych klauzul umownych.
W związku z korzystaniem przez nas z social mediów, Twoje dane osobowe mogą być przekazywane właścicielom takich portali jak: Facebook, LinkedIn, YouTube, Instagram, a także obsługującym nas agencjom marketingowym. Dlatego też, Twoje dane mogą być przekazywane do krajów trzecich poza obszarem UE, w szczególności do krajów gdzie są utrzymywane usługi dostawców social mediów oraz usługi dostawców narzędzi analitycznych i statystycznych. Podstawą transferu we wszystkich przypadkach jest odpowiednie zabezpieczenie danych poprzez wykorzystanie zabezpieczeń wymaganych przez Administratora oraz zastosowanie standardowych klauzul umownych.
Jeśli chciałbyś uzyskać kopię danych, które podlegają przekazaniu, skontaktuj się z nami pod adresem [mail BOK sklepu, np.: info@renee.pl].
Na chwilę obecną nie planujemy przekazywać w innym zakresie Twoich danych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Jeśli coś się w tej kwestii miałoby się zmienić, aktualna informacja dostępna będzie na stronie https://www.renee.pl/ochrona-danych-osobowych.
Czy w toku przetwarzania dochodzić będzie do zautomatyzowanego podejmowania decyzji?
W toku przetwarzania danych nie będzie dochodzić do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, które wywoływać będą w stosunku do Ciebie skutki prawne lub w inny istotny sposób na Ciebie wpływały.
Powołaliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym może Pani/Pan skontaktować się pod adresem e-mail iod@azagroup.eu