DO GÓRY
16 Sty

Jak się ubrać do pracy w urzędzie? Poznaj cenne wskazówki

jak się ubrać do pracy w urzędzie

Właśnie zaczynasz swoją zawodową karierę, a może zmieniłaś stanowisko? Gratulujemy! Nowy etap jest ekscytujący, a jednocześnie nieco stresujący, zwłaszcza jeśli zaczynamy pracę w miejscu, które wymaga ścisłego dress codu. Tak jest właśnie w przypadku ubioru do pracy w urzędzie. Nie martw się na zapas – podpowiemy, jak skomponować strój do pracy w Urzędzie Miasta lub w innym miejscu, w którym oczekuje się formalnego ubioru.

Dress code w urzędzie

Jedno jest pewne, w urzędzie obowiązuje ścisły dress code, którego po prostu należy przestrzegać. Pracownicy państwowi powinni dbać o dobre imię miejsca, w którym pracują i należycie je reprezentować, stąd wymagania do ich stroju są nieco wyższe niż w innych miejscach pracy. Pamiętaj jednak, że nawet prosty strój nie powinien przyćmić Twojej pewności siebie. Klasyczne kroje i stonowane barwy, wcale nie muszą tworzyć nudnych i „babcinych stylizacji”. Jeśli zastanawiasz się, co ubrać do pracy w urzędzie, by wyglądać modnie – oto kilka cennych wskazówek, o których nie możesz zapomnieć.

Zacznijmy od komponowania kolorów stroju do pracy w urzędzie. Tutaj rządzą stonowane barwy, takie jak: granat, czerń, szarości, a także klasyczna biel i kolory nude, pastele. Możesz pozwolić sobie również na ubrania w odcieniu butelkowej zieleni, bordo i beżu. Bardziej wyraziste barwy mogą mieć mniejsze elementy stylizacji i dodatki, pamiętaj, tylko by nie zdominowały całego looku. Optymalny materiał, który powinien przeważać to zdecydowanie bawełna. Unikaj materiałów przezroczystych, satynowych lub tych obszytych cekinami, czy kolorowymi haftami. Możesz pozwolić sobie na delikatne printy w postaci ponadczasowych pasków, czy groszków, wskazana będzie także drobna krata, czy pepitka.

Stawiaj na wysokojakościowe tkaniny i ponadczasowe kroje, które są gwarancją dobrego stylu. Skoro już o fasonach mowa, dress code w urzędzie preferuje te o prostej formie. Sięgaj zatem po ołówkowe spódnice do kolan, dopasowane marynarki, spodnie cygaretki, czy trapezowe sukienki. Klasyczne żakiety, koszule damskie i dopasowane sweterki również powinny znaleźć się w biznesowym zestawieniu. Unikaj krzykliwego designu, który może również zaburzyć proporcje sylwetki. Każdą stylizację możesz uzupełnić o szpilki lub czółenka na niewysokim słupku. Jeśli jednak nie jesteś zwolenniczką obcasów, możesz je zastąpić oksfordkami, mokasynami, a w sezonie letnim eleganckimi balerinami bez ozdób. Wybrane przez Ciebie buty powinny być przede wszystkim wygodne, nawet jeśli wykonujesz głównie pracę przy biurku.

Strój do pracy w urzędzie – formalnie, a jednocześnie modnie

Dress code w urzędzie wcale nie musi oznaczać zrezygnowania z najnowszych trendów! Nam bardzo podoba się stylizacja z granatowymi cygaretkami, szpilkami na kaczuszce i ze spiczastym noskiem w połączeniu z koszulą z niewielkim kołnierzykiem oraz długą, czarną kamizelką. Modne i stylowo, a do tego formalnie. Możesz postawić również na gotowe komplety biznesowe, które nie wymagają dodatkowego stylizowania. Dobrze skrojony garnitur damski doskonale nadaje się jako ubiór do pracy w urzędzie. Znudziły Ci się stylizacje ze spodniami? Wybierz elegancki kombinezon z szeroką nogawką, który będzie do złudzenia przypomniał spódnicę. A co zarzucić na ramiona w jesienno-zimowym sezonie? Elegancki kardigan z klasą zastąpi dwurzędową marynarkę damską. Jeśli wybierzesz sukienkę odsłaniającą ramiona, koniecznie zarzuć na nią niezapinany żakiet. Jeśli zdarzy Ci się wstać zbyt późno, pamiętaj, że najlepszą i najprostszą stylizacją jest połączenie błękitnej koszuli i czarnych, dopasowanych spodni. Szybko i bez ryzyka modowej wpadki, a także spóźnienia do pracy.

Wybraliśmy już główną bazę stroju do pracy w urzędzie. Czas dobrać eleganckie dodatki, które dopełnią formalny look. Postaw na skórzane lub zamszowe materiały – ich eko zamienniki będą równie wysublimowane. Swoją garderobę koniecznie uzupełnij o paski z niedużymi, prostokątnymi sprzączkami, a także cienkie szale, które możesz wiązać pod szyją, jako odpowiednik krawata. Apaszki są tu również mile widziane. Nie zapomnij o zegarku na złotej lub srebrnej bransoletce i biżuterii w minimalistycznym wygadaniu. Dodatek, który jest niezbędny w każdej stylizacji, to oczywiście torebka damska! Jednak, jaką torebkę wybrać do pracy w urzędzie? Możesz zdecydować się na wersję z matowej lub lakierowanej skóry. Wskazane będą kroje takie jak kuferki, czy listonoszki. Elegancka shopperka również świetnie sobie poradzi, a Ty bez problemu zmieścisz w niej teczki z dokumentami, czy służbowego laptopa. Unikaj torebek w zbyt wyrazistych, wręcz neonowych odcieniach – takie będą doskonałe na co dzień jednak nie do biura. Wskazana będzie jednak czerwona torebka z ciekawym tłoczeniem, czy taka w odcieniu pudrowego różu.

Zobacz też nasze wskazówki, jak skomponować damski strój do biura, by raz na zawsze skończyć z dylematem, co ubrać do pracy w małym biurze lub wielkiej korporacji.

Avatar
Fz Fz